søndag 7. oktober 2012

Oppdatering og sånne greier

Lenge siden sist!
Den siste uka har vært hard.. Mest fordi PCen min ble ødelagt. Men jeg har fått fiksa ny, så livet smiler and so do I.
Denne uka har det vært homecoming på skolen
homecoming |ˈhōmˌkəmiNG|
nounan instance of returning home.• a high school, college, or university game, dance, or other event to which alumni are invited.Og i forbindelse med det har det vært en klype festiviteter, blant annet et svært bål, en fotballkamp, en dans og en parade. Har bilder av det, men gidder ikke å laste de over akkurat nå. Mest fordi mobilen og ledningen ligger på andre siden av rommet og jeg ikke gidder å flytte meg fra senga.I tillegg til bål og fotballkamp (amerikansk fotball, altså) har det vært temadager hver dag, altså at man skal kle seg ut etter et tema. Mer eller mindre en ukes lang karneval. På mandag var det moviestar monday, og jeg kledde meg ut som meg selv siden jeg sa for et par uker siden at jeg er kjent i Norge for å trene isbjørner, og folk tror fortsatt på det... På tirsdag var det nerdedag, og jeg tok på meg hva folk i Norge ser på som vanlige klær (skjorte og sånn strikkajakke over), men som amerikanere ser på som nerdeklær. Blir smådeppa av klesstilen til folk her. De bruker SOKKER i SLIPPERSER. Altså sånne slipperser man pleier å bruke etter fotballkamp ogsånn bruker de til kakishorts. Og ikke nok med at de bruker sokker i slippersene, men de drar tennissokkene halvveis opp på leggen. Ja. Og folk sier nordmenn ser teite ut med sokker i sandaler.På onsdag var det fargedag, altså at hvert klassetrinn kledde seg ut i en farge. Jeg måtte kle meg i svart siden seniorene på skolen er forferdelig kreative. På torsdag var det 80-tallsdag, og folk kledde seg ut i knæsje farger og antrekk folk helt sikkert ikke ville brukt på 80-tallet.Ooog på freddan var det Lion pride, altså at man måtte kle seg ut i de forferdelig fine skolefargene, altså hvitt og oransje. Hvilket ikke passer sammen i det hele tatt. 
Gratulerer hvis du har giddi å lese deg frem til hit, jeg vet jeg hvertfall ikke hadde giddi :)) Var på homecoming footballkamp, og de tre-fire timene jeg var der bestod av å få intimsonen min innvadert av en dude som ikke visste hva personal space issues betød. Så jeg gikk på do en del for å ikke skrike av irritasjon (noe som ikke er sosialt akseptert her..) 
I dag var det homecoming parade, og alle kullene fra 40-tallet og oppover hadde hver sin flåte som de hadde dekorert med masse konfetti og godis og møkk. Det var litt kult å se på da, for det var 16 grader ute, og folk måtte sitte i kjoler. De frøys, og jeg bare "hehehhehehe tåler dere ikke det? Nordmenn går i bikini når det er 16 grader." 
Har skjedd litt annet også, men det er ikke noe gøy å fortelle om uten bilder, så får ta det en annen gang :) 
Takk for meg og ha en fin dag og sov godt og gi en kjær venn en klem og si takk for at de er kule.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar