mandag 29. august 2011

Wonkaer og andre nerds





Vil først og fremst bare si at:

Når det er sagt, kan jeg fortsette med å fortelle om mitt møte med den vakre (les: negative) rådgiveren og den fryktede legetimen.

Tidlig en tirsdagsmorgen tok jeg bussen ned til skolen, og satt meg forventningsfull utenfor rådgivers kontor. (Prøvde å banke på døra, men da fikk jeg bare kjeft for at jeg var for tidlig ute. Da surmulte jeg og tok en boks med drops fra kassa som stod inne på kontoret som hevn).
Da jeg kom inn snakket hun i ett sett i ca 10 minutter, før jeg med min lille gule lapp med spørsmål fikk slippe til. Jeg stotret frem "må jeg egentlig ha eksamen når jeg kommer hjem igjen?" Rådgiveren ga meg et syre-liknende blikk, før svaret "NEI!!!!" snurpet igjen sekken som ga oksygen til hjernen min. (Jeg besvimte ikke da, selv om det hadde vært litt moro).
Egentlig skjedde det ikke stort på dette møtet, men siden jeg allerede har skrevet et avsnitt om det, så må jeg applaudere alle som har giddi å lese helt til nå. A gold star for you.

Fikk forresten en veldig fin bursdagave:
Omnomnomnomnomnom<3

Da jeg var hos legen fikk jeg straks beskjed om å tisse på en kopp, og ta blodprøve (ikke i den rekkefølgen da). Da koppen var ferdigtissa og blodprøven ferdigstikki, gikk jeg til kontoret til min kjære fastlege. Der ble jeg møtt av en fryktinngytende vekt.
"Stå på denne, du, så skal vi se hvor mye du har lagt på deg i sommer!" (Han sa ikke akkurat det da, men det er det jeg hørte). Så målte han hvor høy jeg er (1.70m maddafakkas<3).
Så sjekka han om jeg har vært flink til å ikke bruke Q-tips, og om jeg er blind. Noe jeg ikke er.
Sånn ser sjekklista ut! (For de som klarer å lese den, vel og merke).
Eneste som han kryssa ja på var at jeg har hatt vannkopper. Which means

Også over til sjekkliste nummer to. Der spurte han om det var noe gæærnt med meg som han ikke visste om, og siden jeg er awesome (se bilde over) så var det ikke noe galt. Det var det.

Så bar det av sted til helsestasjonen, der jeg fikk vite om hvor og når man må ta BCG og hepatitt-sprøyter og slike formalieter.

Noe mer enn det skjedde ikke. Bortsett fra at jeg har fått to sånne dokumenter jeg skal skrive under på, også skal jeg beholde det ene og sende det andre til Into.
På det dokumentet stod det forresten endelig programpris:
Grunnpris: 58 000
Syke- og ulykkesforsikring: 4800
Noe som resulterer i: 62 800 NOK
Noe som resulterer i: 12 520 kr å betale ved første avdrag. Sukk.

1 kommentar:

  1. Hei, går det greit at jeg linker deg på bloggen min som utvekslingsstudent? Bare skriv ja eller noe sånt på et av innleggene på bloggen min så jeg vet det går greit :)

    SvarSlett